Filosofar

Font Size

Layout

Menu Style

Cpanel

Mingote HomenatgeFoto MingoteÁngel Antonio Mingote Barrachina (1919-2012) ha sido un dibujante, escritor, académico de la lengua y periodista español.

Novel·lista, humorista gràfic col·laborador en diversos diaris i revistes, creador d'escenografies i figurins teatrals, quadres, pintures murals en edificis madrilenys, guions de cinema, També ha col.laborat en la realització de programes radiofònics i televisius.

El seu estil gràfic-literari es caracteritza per la subtilesa i ironia, la ràpida i encertada pintura de traços i descripció de caràcters i ideologies, i la sensibilitat social.

En memòria del genial artista, Catalina Luca de Tena, Presidenta editora de'ABC, escriu:

"Antonio Mingote fue el Picasso de los periódicos, título otorgado por Francisco Umbral, y mejor no se puede decir, porque, entre el costumbrismo y el vanguardismo, ser picassiano es ser siempre actual."

"Mingote fue un dibujante que quemó su vida empleando el humor, y tan a gusto, en la prensa escrita, que es donde, según Mingote, sigue estando hoy el buen humor, siendo el suyo de tan general y reconocida excelencia que hasta fue invitado a sentarse en un sillón, el sillón «r» minúscula, de la Academia, cuyas sesiones espirituales de los jueves contribuyeron a darle a Antonio Mingote ese aspecto de caballero de veraneo de fin de semana en el norte, aunque él no veraneara en los fines de semana, y de humorista que pensaba en el extranjero, aunque él pensara sólo en español."

Materials elaborats per Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.